سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیرى را که آتش دوزخ در پى بود خیر نتوان به حساب آورد ، و شرّى را که پس آن بهشت بود ، شرّ نتوان وصف کرد . هر نعمتى جز بهشت خوارست ، و هر بلایى جز آتش دوزخ عافیت به شمار . [نهج البلاغه]

مبارزه با صهیونیسم

بوش منتقدان خود را به فهم نادرست اوضاع عراق متهم کرد

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته منتقدان سیاستهای اشتباهش را متهم کرد که از اوضاع عراق برداشت درستی ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پنج هفته پیش از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره و افشای برخی از نارسایی ها دردولت آمریکا توسط دموکراتها که در یک گزارش اطلاعاتی و یک کتاب درباره عراق صورت گرفت ، جرج بوش در نطق رادیویی هفتگی خود اظهارداشت:"افشا گریهای گزارش اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد جنگ عراق که تهدید تروریسم را افزایش داده است ، برداشتهای نادرست زیادی را درباره نتیجه گیریهای این سند ایجاد کرده است ".

در گزارش غیرمحرمانه "ارزیابی اطلاعات ملی" که توسط 16 سازمان جاسوسی آمریکا آماده شد ، آمده است که جنگ عراق علت اصلی افراط گرایی اسلامی است .

این گزارش ، انتقادات دموکراتها از دولت بوش مبنی بر اینکه سیاستهای وی در عراق آمریکا را در وضعیت خطرناکتری قرار داده است ، تقویت می کند .  

رئیس جمهور آمریکا در این نطق رادیویی انتقادات و برداشت مخالفان جنگ عراق را به چالش کشید .  

وی افزود :"برخی در واشنگتن به طور گزینشی ازاین سند یاد کرده اند و دلیل و برهان می آورند که ما از طریق مبارزه با تروریسم  سبب می شویم که مردم ما در خانه ایمنی کمتری داشته باشند .

بوش همچنین خاطر نشان کرد :"این استدلاها پذیرای تبلیغات دشمنی خواهد بود که می گوید تروریستها به این دلیل به ما حمله می کنند که ما آنها را تحریک می کنیم ".  

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به بخشهایی از گزارش ارزیابی اطلاعاتی ملی مبنی بر اینکه اشغال عراق نسل جدیدی از رهبران وعناصر جهادی را به وجود آورده است ، بیان داشت که خروج از عراق تنها در خدمت تروریسم جسورخواهد بود .

اخیرا باب وود وارد خبرنگار مشهور آمریکایی درماجرای واترگیت در کتابی تحت عنوان "دولت انکار" اظهارداشت که دولت بوش در مقابل درخواستهای افزایش نیروهای آمریکایی در عراق مقاومت کرد و آمریکاییها را درباره سطح خشونتها در عراق فریب داده است و سبب خشم عمیق مسلمانان از دخالتهای آمریکا و حمایت از جنبش جهانی جهاد گرایی شده است .  

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در اظهارات روز گذشته از مردم کشورش خواست که گزارش "ارزیابی اطلاعات ملی" را خودشان بخوانند و خود از آن برداشت کنند .




ساقی ساغری ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 4:4 صبح

زندانی بیگناه همچنان در گوانتانامو اسیر هستند

مقامهای دولت بوش و حقوقدانان دفاعی آمریکا اعلام کردند که بیش از یک پنجم از تقریبا 385 بازداشت شده در زندان گوانتانامو تبرئه شده اند،اما ممکن است همچنان ماهها و یا سالها منتظر آزادی خود بمانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، این منابع علت این امر را به زعم خود دشواری برای مشخص کردن مکانها در جهت فرستادن آنها اعلام کرده اند.

بر پایه این گزارش، از ماه فوریه، پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا) به حدود 85 نفر از بازداشت شدگان و یا وکلای آنها اطلاع داد که این افراد پس از بازنگری تیم های نظامی واجد شرایط آزادی هستند، اما تنها چند نفری از آنها به کشورهای خود بازگشته اند که شامل یک مغربی و یک افغانی هستند که اخیرا آزاد شدند.

بر پایه این گزارش ، 82 نفر در گوانتانامو بازداشت و منتظر زمان نامشخصی برای آزادی خود هستند.

به نوشته این روزنامه، این تاخیر در آزادی ها نشان دهنده آن است که چقدر خالی کردن این زندان از پر کردن آن که در ژانویه سال 2002 افتتاح شد، سخت تر است.

به ادعای واشتگتن پست ، در بسیاری موارد کشورهای ذیربط از پذیرش این افراد خودداری می کنند. به طور مثال یمن از پذیرش برخی از 106 زندانی خود در گوانتانامو خودداری می کند.

در حالی که اعترافهای این زندانیان از تحمل انواع شکنجه در این زندان مخوف خبر می دهد، اما دولت آمریکا به زعم خود مدعی است که ممکن است این افراد در بازگشت به وطن خود با شکنجه و یا دیگر بدرفتاری ها روبرو شوند.

درخواست های زیادی برای بسته شدن زندان گوانتانامو از سوی محافل بین المللی صورت گرفته، اما آمریکا با شعاری موسوم به "مبارزه با تروریسم" بدون توجه به این درخواست ها، به اقدامات مغایر با حقوق بشرخود ادامه می دهد و بازداشت شدگان را به شدت شکنجه می کند.




ساقی ساغری ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 4:3 صبح

آمریکا بازداشتگاه مخوف گوانتانامو را توسعه می دهد

ارتش آمریکا در نظر دارد که کمپ جدیدی را در گوانتانامو برای محاکمه مظنونان به ارتباط با تروریسم احداث کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، ارتش آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد، کمپ 125 میلیون دلاری خود را در گوانتانامو تا اواسط سال آتی احداث کند تا محاکمه های جنایات جنگی را برای مظنونان تروریستی در آنجا انجام دهد.

این کمپ که می تواند هزارو 200 نفر را در خود جای دهد، شامل بخشهایی برای صرف غذا، فضاهای کار و خواب است که برای پرسنل اجرایی ، وکیلان، خبرنگاران و دیگر افراد که در محاکمه زندانیان شرکت می کنند، در نظر گرفته خواهد شد.

این کمپ شامل سه اتاق دادگاهی برای محاکمه های همزمان و یک منطقه جدا با امنیت بسیار بالا برای بازداشت شدگان و محاکمه آنهاست.

"چیتو پپلر" سخنگوی پنتاگون گفت :"ما به ساخت اتاقهای دادگاهی بیشتری نیاز داریم و می خواهیم محاکمه های چند تایی داشته باشیم."

وی افزود : دولت آمریکا امیدوار است تا کار احداث این کمپ را هر چه زودتر آغاز کند تا برای محاکمه هایی آماده شود که تا حداکثر اول ژولای بیشتر طول نکشد.

گسترش این مرکز مخوف در حالی است که درخواستهای زیادی برای بسته شدن این زندان از سوی محافل بین المللی صورت گرفته، اما آمریکا با شعاری موسوم به " مبارزه با تروریسم" بدون توجه به این درخواستها به اقدامات مخالف با حقوق بشر خود ادامه می دهد و بازداشت شدگان را به شدت شکنجه می کند.

همچنین، دولت بوش اخیرا اعلام کرد که زندانیان گوانتانامو هیچ حقی برای اعتراض به بازداشت خود در دادگاههای فدرال آمریکا ندارند و دادخواهی صدها زندانی باید رد شود.




ساقی ساغری ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 4:1 صبح

 سید حسن نصرالله کیست؟   

سیدحسن نصرالله

منطقه ضاحیه بیروت که در جنوب این پایتخت زیبای عربی واقع شده است محل سکونت شیعیان این شهر می باشد. و این همان منطقه ای است که این روزها توسط موشکهای صهیونی شخم زده شده است و چیزی از آن باقی نمانده است و ساکنانش مجبور به ترک آن شده اند. آن هم به یک دلیل ساده و آن این که طرفدار مقاومت اسلامی لبنان می باشند وسیدحسن نصراالله را به عنوان نماد مقاومت و مظلومیت خود می پرستند و حمایتش می کنند!! شب عاشورای امسال همچنان که قبلا در یادداشتی آوردم به حسینیه سیدالشهدای ضاحیه بیروت رفتم و عشق و علاقه وافر و وصف ناپذیر جوانان شیعی را به سیدحسن نصرالله از نزدیک مشاهده کردم. این روزها سیدحسن نه نتها محبوب لبنانیان بلکه محبوبترین شخصیت دنیای عرب و اسلام گشته است. او این شجاعت را داشته است که برای اولین بار در دنیای عرب افسانه شکست ناپذیری اسراییل را به سخره گرفته است و درس غیرت و شهامت را به حکام بی غیرت دنیای عرب داده است. نگاهی کوتاه به زندگی این شخصیت غیرتمند عربی ! می تواند جالب باشد.

سید حسن متولد 31 اگوست 1960 روستای "البازوریه" در جنوب لبنان در 10 کیلومتری شهر صور است. فقر و تنگدستی خانواده آنها را به شهر بیروت کشاند و در منطقه الکرنتینا در حومه این شهر سکنی گزیدند.پدرش "عبدالکریم" دکان سبزی و میوه‌فروشی داشت و سید حسن نیز در این امر به پدرش کمک می نمود.از همان کودکی علاقه وافری به خواندن کتاب و مطالعه داشت.
دوره ابتدایی و راهنمایی را در مدارس بیروت به پایان برد و بعد از به علت وجود جنگهای داخلی لبنان، با خانواده اش به البازوریه روستای زادگاهش برگشت و دبیرستان را در دبیرستان پسرانه صور به پایان برد. در زمان اقامتش در البازوریه به "جنبش امل" که پایه گذار آن امام موسی صدر بود پیوست. جنبش امل در آن زمان به عنوان جنبش محرومان معروف بود . به علت شخصیت توانا و دانایش به عنوان مسئول جنبش امل در البازوریه انتخاب شد. در صور به مسجد صدر به پای درس سید محمد الغروی که از علمای دینی آن زمان بود می رفت و این زمینه ای شد تا در سال 1976 در شانزده سالگی برای تحصیل علوم دینی به نجف اشرف برود.
به علت مشکلاتی که نیروهای امنیتی حکومت صدام برایش ایجاد کردند در سال 1978 به لبنان بازگشت و تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه الامام المنتظر(عج)، که موسس آن شهید سید عباس موسوی بود پی گرفت. و در حین تحصیل ، به فعالیت‌های سیاسی در جنبش امل مشغول شد . در بیست سالگی مسئول سیاسی جنبش امل در منطقه بقاع شد.
پس از آن که امام موسی صدر در لیبی به صورت مرموزی ربوده شد، اختلافات بسیاری در سطح رهبری جنبش امل به وجود آمد که در اثر آن و خروج عده‌ای از رهبران از این جنبش، در سال 1982حزب‌الله لبنان تأسیس شد. او در این سال با وجود سن کم (22 سال) به عضویت شورای رهبری جنبش حزب الله در آمد. او در حزب الله پست های مختلفی را تجربه کرد و پله های پیشرفت را به سرعت طی کرد. در کنار فعالیت های سیاسی تحصیلات خود را ادامه داد و در سال 1989 برای تکمیل تحصیلات خود به قم مسافرت کرد. اما اقامت او در قم بیش از یک سال طول نکشید و اختلافات پیش آمده بین حرکت امل با حزب الله و از طرف دیگر درگیری های اسراییل موجب شد تا او به لبنان بازگردد. در سال 1992 رهبر حزب الله سید عباس موسوی در حمله تروریستی صهیونیستها به شهادت رسید. و شورای رهبری حزب‌الله با اجماع خود سید حسن نصرالله 32 ساله را به علت ویژگی های شخصیتی و اخلاقی و سیاسی ممتاز و والایش ، دبیرکل جدید این جنبش نمود. دبیرکلی او بر حزب الله تغییراتی را در این جنبش به وجود آورد و مبارزات و حملات حزب‌الله شکل جدیدی به خود گرفت و حمایت عمومی در میان مردم لبنان از حزب‌الله رو به فزونی نهاد. کمتر از یک ماه بعد از شهادت سیدعباس موسوی ، نیروهای حزب الله با کاندیداتوری در انتخابات مجلس لبنان، موفق شدند با کسب آرای مردم به مجلس لبنان راه یابند.و این پیروزی بزرگی برای این جنبش در عرصه سیاسی لبنان بود. این موفقیت سیاسی در انتخابات سالهای 2000،1996 و 2005 نیزتکرار شد. و این پیروزی های سیاسی با تکیه بر موفقیت های نظامی این نیرو در مواجهه با اسراییل به دست آمد. و حزب الله توانست حضور خود را در عرصه سیاسی لبنان تقویت کند تا جایی که علاوه بر حضور پرتعداد در مجلس لبنان، سکان تعدادی از وزارتخانه‌ها را نیز به دست گیرد.
در عرصه نظامی نیز موفقیت های بیشماری برای حزب الله به همراه داشت.اسراییل که در سال‌های 1993 و 1996 را بر علیه لبنان به اجرا گذاشت با مقاومت سرسختانه نیروهای حزب‌الله مواجه شد.
در سپتامبر 1997 دو تن از رزمندگان حزب‌الله در حمله به یکی از مواضع ارتش اسرائیل در منطقه جبل‌الرفیع در جنوب لبنان به شهادت رسیده و پیکر آنان به دست نیروهای اسرائیلی افتاد. تلویزیون اسرائیل بدون اطلاع از هویت این دو نفر، تصویر خون‌آلود آنان را به نمایش گذاشت، به سرعت مشخص شد که یکی از این دو تن، سید هادی، فرزند سید حسن نصر‌الله، دبیر کل حزب‌الله است. انتشار این خبر همانند بمبی در جامعه لبنان صدا کرد و تحول بسیار مهمی در پی داشت. در تاریخ لبنان، چه در زمان جنگ داخلی و چه در مقابله با تجاوز نظامی اسرائیل، هیچ‌گاه دیده نشد که فرزند یکی از رهبران گروهای سیاسی و یا شبه نظامیان در راه مبارزه کشته شده باشد. این واقعه، موجی از احساسات جوشان همدردی، احترام و شیفتگی را نسبت به دبیر کل حزب‌الله در میان همه طوایف مذهبی لبنان در پی داشت، به گونه‌ای که همه آحاد ملت لبنان از هر دین و مذهبی، تحت تأثیر شدید این واقعه قرار گرفتند. رهبران سیاسی لبنان نیز یکی پس از دیگری به دیدار سید حسن نصر‌الله رفته و ضمن گفتن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سید هادی نسبت به شخصیت مبارز و صادق دبیر کل حزب‌الله، مراتب قدردانی و احترام خود را ابراز داشتند. این ابراز همدردی و احترام منحصر به لبنان نبود و افرادی چون امیر عبد‌الله، ولیعهد عربستان نیز برای نخستین بار در تاریخ حزب‌الله، با ارسال پیام تسلیت برای دبیر کل حزب‌الله، حمایت خود را از مقاومت اسلامی اعلام نمود.

در سال 2000 و در زمانی که مذاکرات عرفات و مسئولان آمریکایی و اسراییلی برای حل کشمکش خاورمیانه، راه به جایی نبرده بود، ارتش اسراییل در حرکتی یک‌جانبه و بدون گرفتن کمترین امتیازی از حزب‌الله، از اراضی اشغالی جنوب لبنان عقب نشینی کرد و به جز مناطق محدود مزارع شبعا، نیروهای خود را از همه مناطق تحت اشغال عقب کشید. این شکست مفتضحانه، علاوه بر استحکام بخشیدن به مواضع حزب‌الله، مبتنی بر مقاومت، باعث شد تا سید حسن نصرالله به موفقیتی بی‌سابقه در میان اعراب دست یابد، تا این که به عنوان مهم‌ترین شخصیت جهان عرب شناخته شود. (ترجمه شده از مجله ابیض و اسود)




ساقی ساغری ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 3:56 صبح

شکوه و غنای تمدن ایرانی، غرب را به تعظیم وامی‌دارد

 

یک مقام اسپانیایی با ستایش از عظمت و شکوه تمدن ایران باستان گفت که افراد بسیاری را در شهر بارسلونا دیده است که هنگام تماشای نمایشگاه "امپراتوری فراموش: جهان ایران باستان" در برابر عظمت آن به گریه افتاده‌ان

 

خانم "اینما کاساد" Inma Casad مدیر برگزاری این نمایشگاه که از هفدهم اسفندماه گذشته در شهر بارسلونا - دومین شهر اسپانیا- در حال برگزاری است، در گفت وگو با خبرنگار "ایرنا" افزود: در این مجموعه آثاری وجود دارد که از شدت عظمت و شکوه، مو را بر تن هر انسانی راست می‌کند.

وی تصریح کرد: من افراد زیادی را دیده‌ام که به عنوان مثال، هرگاه در برابر "منشور کوروش" قرار می‌گرفتند و ترجمه متن آن را می‌خواندند، اشک در چشمانشان جمع می‌شد.

"منشور کوروش" به عنوان نخستین قانون مدون جهان درباره حقوق بشر یکی از حدود 500 قطعه و اثر ارزشمند تاریخی از ایران دوران هخامنشیان است که از موزه‌های ملی ایران، لوور فرانسه و بریتانیای انگلیس در نمایشگاه "امپراتوری فراموش شده: جهان ایران باستان" گرد آمده است.

در "منشور کوروش کبیر" که هنگام تصرف بابل بدست وی در سال 539 پیش از میلاد مسیح - 2544 سال پیش - روی لوحی استوانه‌ای شکل با خط میخی به رشته تحریر درآمده و هم‌اینک به موزه بریتانیای انگلیس تعلق دارد، آمده است:
"...
من برای صلح کوشیده‌ام، من برده‌داری را برانداختم و به بدبختی آنان (بردگان) پایان دادم و فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود، آزاد باشند و آنان را نیازارند. فرمان دادم هیچکس اهالی شهر (بابل) را از هستی ساقط نکند... من همه شهرهای ویران شده را از نو ساختم و فرمان دادم نیایشگاه‌هایی که بسته شده بود را بگشایند و همه خدایان این عبادتگاه ها را به جای خود بازگرداندم... من برای همه مردم، جامعه‌ای آرام فراهم ساختم و صلح و آرامش را به تمامی آنها اعطا کردم."
خانم کاساد گفت: این رفتار ایرانیان در دنیای باستان، درسی برای امروز ما و همه جهانیان در قرن 21 است.

وی که مدیر بخش هنری بنیاد "کایشا" بانی برگزاری نمایشگاه در اسپانیا است، با اشاره به "منشور کوروش"، احترام او را به سرزمین‌ها و ملیت‌های مختلف، "شگفت انگیز" خواند و اظهار داشت: برای هر بیننده‌ای شگفت انگیز و تکان‌دهنده است، وقتی می‌بیند که کوروش کبیر به هر جا می‌رسید به حقوق مردم و رسوم آن سرزمین احترام می‌گذاشت و این باید درسی برای امروز باشد.

این مقام اسپانیایی افزود: اگرچه بسیاری از جواهرات باقی مانده دوران هخامنشیان ربوده شده و یا از بین رفته اما در این مجموعه جواهراتی به چشم می‌خورد که ظرافت و نوع کاری که روی آنها شده است، هر بیننده‌ای را شگفت زده می‌کند.

خانم کاساد خاطرنشان کرد که مردم غرب بیشتر تاریخ هخامنشیان را از دیدگاه یونانیان که رقیب ایران در دوران باستان بودند، می‌شناسند و بطور طبیعی، آثار یونانی‌ها در این زمینه بطور کامل با واقعیت منطبق نیست.

وی فقدان اطلاعات لازم درباره ایران و تاریخ آن در اسپانیا را از دیگر عواملی دانست که بنیاد "کایشافروم" را تشویق به برپایی نمایشگاه در شهر بارسلونا کرده است.

مدیر هنری "کایشا فروم" گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه"امپراتوری فراموش شده"، معرفی چیزی بود که در دانشگاه‌ها تدریس و در کتاب‌ها در باره آن توضیح داده می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مردم در غرب فقط اسمی از "شوش" یا "تخت جمشید" را شنیده‌اند و حتی نمی‌دانند این بناها در کجای جهان واقع شده‌اند و یا شاید فقط در فیلم‌ها آنها را دیده‌اند.

کاساد، شناخت اسپانیایی‌ها نسبت به ایران را بسیار نامناسب توصیف کرد و توضیح داد: از ایران اطلاعات زیادی در اسپانیا در دست نیست و وسایل و تبلیغاتی وجود ندارد که این اطلاعات را به مردم بدهد و آنها تنها آن چیزی را می‌بینند که در رسانه‌ها و مطبوعات می‌خوانند.

وی افزود: بسیاری نیز هستند که می‌خواهند آثار تاریخی ایران رااز نزدیک ببینند، اما واقعیت آن است که تحت تاثیر تبلیغات منفی رسانه‌ها، از سفر به ایران وحشت دارند.

کاساد خاطرنشان کرد: آثار موجود در نمایشگاه "امپراتوری فراموش شده" این امکان را می‌دهد که بتوان این امپراتوری را همانگونه که بوده است، دید و بسیاری آثار آن را از نزدیک مشاهده کرد.

وی اختصاص فضایی به وسعت یکهزار مترمربع برای برگزاری نمایشگاه در شهر بارسلونا که 400 مترمربع بیش از فضای برگزاری آن در لندن است، ارایه توضیحات کافی و مناسب درباره آثار به زبان‌های اسپانیایی و کاتالان و نیز، استقبال گسترده رسانه‌های اسپانیایی از برگزاری آن را از ویژگی‌های این نمایشگاه خواند که پس از لندن، در بارسلونا برپا شده است.

خانم کاساد ابراز اطمینان کرد که بازدید بیش از یک صد هزار نفر از مردم اسپانیا از نمایشگاه موجب شده است اطلاعات ارزنده و واقعی از عظمت و تمدن ایرانی به مردم این کشور اروپایی منتقل شود.

وی بهترین تبلیغ را اطلاع رسانی از طریق خود مردم دانست، زیرا به عقیده وی، آنها از طریق ارتباطات خود بسیار بهتر از رسانه‌ها می‌توانند دیگران را از مسایلی مانند شناخت کشورها باخبر کنند.

کاساد بازدیدکنندگان "امپراطوری فراموش شده" را از تمام اقشار جامعه و با سنین مختلف بیان و تصریح کرد: ما در بنیاد کایشافروم افتخار می‌کنیم توانسته‌ایم کاری انجام دهیم که توجه جامعه اسپانیا را به بخشی از واقعیت های ایران و تاریخ آن جلب کند.

وی گفت: امروزه سینما و هنر معاصر ایران در اسپانیا بسیار موفق عمل کرده و برگزاری کنفرانس ها، نشست ها، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های موسیقی می‌تواند شناخت مردم را از جامعه ایرانی تعمیق بخشد.

این مقام اسپانیایی به همین دلیل بر ادامه برپایی نمایشگاه‌هایی مانند "امپراتوری فراموش شده" و "هفت هزار سال هنر پارسی" در کشورهای مختلف تاکید کرد.

کاساد یکی از عوامل اصلی موفقیت بنیاد کایشا در برگزاری "امپراطوری فراموش شده" را سابقه این بنیاد در برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند "هفت هزار سال هنر پارسی" در دو سال گذشته در پنج شهر اسپانیا عنوان کرد.

مدیر هنری بنیاد کایشا گفت: "ما دنبال آن بودیم که علاوه بر بارسلونا بتوانیم مجموعه "امپراتوری فراموش شده" را در شهر مادرید نیز به نمایش بگذاریم، ولی زمان کم برای در اختیار داشتن آثار یاد شده این امکان را به ما نداد."
وی یادآور شد موزه‌های آمریکا و آلمان نیز خواستار برگزاری این نمایشگاه شده‌اند، اما موزه بریتانیا با آن موافقت نکرده است.

نمایشگاه "امپراتوری فراموش شده" پس از سه ماه برگزاری روز 21 خرداد به کار خود در بارسلونا پایان خواهد داد.

بازدید از این نمایشگاه در محل "کایشافروم" در "بلوار مارکز د کامیاس" شماره 6 شهر بارسلونا برای همگان رایگان است.

 




ساقی ساغری ::: جمعه 86/3/18::: ساعت 1:9 عصر

رسا، سرویس فرهنگی ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کاریکاتور هلوکاست، هریک از کاریکاتورها را مقاله‌ای برای به نقد کشیدن افسانه‌ هلوکاست خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید رسایی، مشاور وزیر و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صبح امروز، سی‌ام اردیبهشت‌ماه از نمایشگاه کاریکاتور هلوکاست در نگارستان اشراق قم بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در راستای نیل به اهداف فرهنگی، به فراخور مناسبت‌های تقویمی اقدام به برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف می‌کند و نمایشگاه کاریکاتور هلوکاست به مناسبت 26 اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی به مدت ده روز در نگارستان اشراق قم دایر است.
حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به تقارن این مناسبت با سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان و عقب‌نشینی اشغالگران صهیونیست از جنوب لبنان بر لزوم انجام پژوهش‌های علمی در این مقوله تأکید کرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زبان طنز را گویاتر از ده‌ها سطر مقاله و نوشتار خواند و گفت: هر کدام از این کاریکاتورها مقاله‌ای برای به نقد کشیدن افسانه‌ هلوکاست است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نمایشگاه حاضر را مجموعه هشتصد اثر از کاریکاتوریست‌های دوازده کشور جهان خواند و گفت: به علت محدودیت گالری‌های قم، 230 اثر به نمایش گذاشته شده است و این آثار در آینده در مدارس استان قم نیز به نمایش درخواهد آمد




ساقی ساغری ::: جمعه 86/3/18::: ساعت 1:2 عصر

 

 لبنان و مقاومت

دکتر منوچهر محمدی دبیر همایش هلوکاست ؛ چشم انداز جهانی در جمع خبرنگاران گفت که 30 کشورجهان از جمله آمریکا، فرانسه، دانمارک، استرالیاو سوییس در این همایش در تهران شرکت کرده اند.
وی در نشست خبری همایش هلوکاست ؛ چشم انداز جهانی که صبح امروز (سه شنبه)در معاونت آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه برگزارشد با اعلام مطلب بالا افزود : آنچه که ما اقدام به بر پایی آن کردیم کاری است که 50 سال، جلوی آن را گرفته اند و این کار را همان غربی کرده است که مدعی آزادی هستند.
محمدی ،همچنین ، هدف از برگزاری این همایش را بررسی صحت ویا کذب بودن قضیه هلوکاست دانست و افزود: ازیک سال قبل که دکتراحمدی نژاد بحث هولوکاست را مطرح کرد ، جنجالهای عجیب و غریبی به پا شد و به جای آنکه به این سوال پاسخ دهند ، با سوالات دیگر موضوع را منحرف می کنند.
وی ادامه داد :‌ از اینرو، دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه برای روشن کردن این قضیه در فضایی کاملا بی طرف و با دعوت از اندشمندان و صاحبنظران مخالف و موافق جهان قصد دارد صحت و یا سقم این قضیه را بررسی کند..
وی در خصوص واکنش غربی ها در بر پایی این همایش گفت: البته غربی ها با توقیف کردن پاسپورت بعضی از شرکت کنندگان سعی کردند از شرکت آنها در این همایش جلوگیری نمایند .
معاون آموزش و پژوهش وزیر امور خارجه با بیان این سوال که اگر هلوکاست یک حادثه تاریخی است آیای جای تحقیق و بررسی دارد یا خیر؟ افزود، ‌ آنچه که ما اقدام به بر پایی آن کردیم کاری است که 50 سال توسط غربیها هایی که مدعی آزادی هستند از آن جلوگیری می کنند .
وی همچنین در خصوص اقبال عمومی از این همایش توضیح داد: از زمان فرخوان همایش استقبال زیادی برای شرکت در این همایش شده است و تا کنون 3 تا 4 هزار ایمیل و نامه برای ما ارسال شده و تعداد زیادی از اندیشمندان مخالف و موافق هم برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند .
وی در خصوص شرکت کنندگان در این همایش افزود : کشورهای شرکت کننده این همایش 30 کشور هستند، مانند فرانسه ، استرالیا ، امریکا ، دانمارک ، سوسیس و... و در میان دعوت شدگان عده ای از حاخام های یهودی هم حضور دارند ، از 90 مقاله واصله ازکشورها 67 تا آن مورد قبول واقع شده ، حدودا 34 مقاله ایرانی دریافت شده که تعداد از آنها در این همایش شرکت داده می شوند ، ولی نام نویسندها فاش نخواهد شد .
محمدی در خصوص چگونگی برگزاری این همایش اعلام کرد :‌ جلسه عمومی در کنار شش پانل مختلف از بعد تاریخی و فیزیکی قضیه را بررسی می کنند و نمایشگاهی هم برای آن در نظر گرفته شده است .
وی برگزاری این همایش را مقدمه ای برای تحقیق در مورد سایر اتفاقات تارریخی دانست و افزود : در حقیقت این اقدام مقدمه ای است برای بررسی سایر نسل کشی هایی که در گذشته صورت گرفته مانند سرخپوستان و افریقا یی ها و فلسطین .
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا جمهوری اسلامی اقدام به برپایی این همایش کرده است ؟ گفت: زیرا ما نه در اتفاق افتادن آن مقصر بوده ایم و نه در محکوم یا تکذیب کردن آن پس ما قاضی بی طرف برای قضاوت در این مسئله هستیم که اگر در این همایش به اجماع برسیم که این قضیه اتفاق افتاده آنوقت ما سوال دیگری داریم که چرا فلسطین و مردم منطقه باید تاوان آن را بدهند .
وی افزود: این قضیه نقش بسیار مهمی در تعیین سیاستهای غرب در مورد رژیم اشغالگر قدس ایفا نموده و هر وقت که این بحث مطرح می شود صهیونیستها می گویند که شما می خواهید یک اتفاق تاریخی را انکار کنید ، و ما هم می خواهیم بدانیم که اصلا این مسئله اتفاق افتاده یاخیر که اگر افتاده یک سوال داریم و اگر نیافتاده باز سوال دیگری داریم .
وی با متمایز کردن صهیونیسم و یهودیت تصریح کرد: ایرانیان از زمانهای دورهمواره یهودیان را مورد لطف خود قرار داده اند ، چه در زمان کورش که یهودیان را از قلعه بابل نجات داد و چه حال که آنها به راحتی در این کشور زندگی می کنند ، پس ما در این امرکاملا بیطرف هستیم و می توانیم قضاوت خوب داشته با شیم.
محمدی ادامه داد: ما با هر نوع بی احترامی نسبت به مقدسات جوامع مخالفیم چه اسلامی ، چه مسیحی یا حتی یهودی و سایر ادیان ولی در زمینه بررسی تاریخ معتقدیم که یک موضوع تاریخی برای تشخیص صحت یا غیر از آن باید بررسی شود ، شما در ایران می توانید در همه مسائل اسلامی تحقیق و بررسی کنید و حتی آن را انکار کنید ولی اگر مورد تمسخر واقع شود از طرف ما محکوم است ولی قابل تحقیق و بررسی است.





ساقی ساغری ::: جمعه 86/3/18::: ساعت 1:0 عصر

در سالگرد افتتاج داخائو، اولین بازداشتگاه هلو کاست

هیملر گفته بود ایمان داریم برای رفع نگرانی های مردم کشور و براساس اهداف مردم عمل می کنیم . و مدت بازداشت های پیشگیرانه بیش از زمان مورد نیاز طول نخواهد کشید.

http://www.roshangari.net/
روشنگری. داخائو شاهد گویای هلوکاست و جنایات نازی هاست.اگر روایت واقعی از هلوکاست داده شود، چهره جنایتکاران تاریخ و ظرفیت آن ها در آدم کشی به خاطر قدرت و حفظ منافع خود را می توان دید. به عنوان مثال در مورد احمدی نژاد که امروز به انکار هلوکاست برخاسته و رژیم حامی او، به نامه هیملر رئیس پلیس هیتلر در پایان مقاله توجه کنید. ودر مورد بوش، رامسفلد، شارون که امروز ماسک دفاع از میلیون ها قربانی یهودی هلوکاست را بر چهره زده اند، علاوه بر متن همین نامه به تصاویر فلوجه و ابوغریب نگاه کنید که در کنار تصاویر داخائو و آشوویتز به یادگار خواهند ماند. ضمن متن نامه هیملر نشان میدهد چرا نازی ها یک دهه تمام همراهی آشکار و پنهان دولت ها، قدرت ها، روشنفکران وابسته به آن ها، سرمایه داران بزرگ و حتی یهودیان قدرتمند و موتلف قدرت های بزرگ را با تمرکز روی ,دشمن مشترک, جلب کرده بودند. یهودیان پیشرو البته مثل امروز ,همدست, توده ی قربانی بودند.

قبل از خواندن مطلب به چند توضیح در مورد نام هایی که در مقاله آمده است، توجه کنید:
اردوگاه مرگ داخائو: نخستین اردوگاه مرگ نازی ها که در1933 در شهر داخائو در 15 کیلومتری مونیخ در ایالت بایرن برپا شد و مدلی برای ساختن سایر اردوگاه های مرگ نازی ها مثل آشویتس به شمار می آمد. تعداد قربانیان داخائو را رقمی بین 26000 تا 230000 ذکر کرده اند. علت نامعلوم بودن شمار قربانیان، سری بودن عملیات درون اردوگاه های مرگ نازی هابود. اجساد قربانیان را در کوره های این اردوگاه ها می سوزاندند. عکسی که این جا مشاهده می کنید هنگام تصرف داخائو گرفته شده است. اجساد برای انتقال به کوره ها روی زمین چیده شده اند. در تصاویر دیگر که هنگام آزادسازی داخائو گرفته شده، دیده میشود که اجساد برای انتقال به کوره ها در هم بر هم روی هم انباشته شده اند. ماه مارس 73 سالگرد افتتاح اردوگاه مرگ داخائوست.

هالیبورتون: شرکتی است که دیک چنی در هیات مدیره آن بود. نفت، چنی، هالیبورتون و عراق اسامی به هم پیوسته ای هستند که یک دیگر را تداعی می کنند. هالیبرتون یکی از شرکت های عمده ای است که قراردادهای بازسازی پس از ویران سازی در جنگ عراق و نیز دیگر قرار دادهایی که به کمک سیاست های تهاجمی محافظه کاران آمریکا در خارج و آزادسازی بازار در داخل آمریکا به دست می آید، به آن سپرده می شود. هالیبورتون در موارد زیادی از طریق شرکت های دختر متعدد خود عمل می کند. دیک چنی یکی از سه تفنگدار اصلی دولت بوش است که از محدود کردن آزادی ها در داخل کشور و بر پا کردن جنگ در خارج کشور حمایت می کنند. عکس او را در صفحه اول می بینید.

کلنسی سایگل: نویسنده و فیلم نامه نویس یهودی آمریکایی است که کتاب خاطرات او در مورد مادرش تحت عنوان: دلیری های رادیکال و شورانگیز مادرم جنی، که دوست داشت یک مادر قابل احترام یهودی باشد در روز مادر چاپ میشود.

باید یک نکته را نیز یادآوری کرد: اکنون بسیاری در آمریکا و اروپا نگرانند که اگر دولت آمریکا در ماجراجویی های خود توفیق پیدا کند، نوک حمله را جدی تر و خطرناک تر از آن که امروز می بینیم به سوی شهروندان آمریکایی و اروپایی برخواهد گردانید. به همین جهت عده ای از هم اکنون دچار ترس های افراطی شده اند. کلنسی سایگل در آغاز مقاله خود تاکید کرده از جمله کسانی نیست که دچار ترس بیمارگونه اند و تصور می کنند ماموران امنیتی آمریکا و اینتلجنت سرویس و بقیه در پی آن ها هستند. " من از آن ها نیستم که فکر می کنند: هیتلر آمده است". سایگل حتی این ترس بیمارگونه را اندکی به مزاح می کشد. اما چشمش به یک خبر در روزنامه ای در کالیفرنیا می افتد و بی اختیار به یاد خبری که 21 مارس 1933 در یک روزنامه آلمانی به چاپ رسید می افتد و به فکر فرو می رود. خلاصه ای از دو خبر را به نقل از مقاله او می خوانید.

خبر اول از آمریکا مارس 2006
دولت فدرال قرار دادی به ارزش 385 میلیون دلار برای ایجاد یک بازداشتگاه موقت در داخل ایالات متحده بست. این بازداشتگاه، بخشی از برنامه Immigration Service"s Detention and Removal Program [برنامه بازداشت و انتقال اداره مهاجرت] است. قرارداد به شرکت کلاگ، روت اند براون Kellogg, Root & Brown داده شده که یک شرکت دختر هالیبورتون است. جیمی زویبک از مقامات اداره مهاجرت گفت اردوگاه های این بازداشتگاه در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار خواهند.


خبر دوم. مونیخ، سه شنبه 21 مارس 1933
اردوگاه زندانیان سیاسی در ناحیه داخائو
هیملر رئیس پلیس در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:

روز چهارشنبه نخستین اردوگاه برای گردآوری بازداشت شدگان در نزدیکی داخائو گشایش خواهد یافت.ظرفیت آن برای 5000 نفر است. در این جا همه کمونیست ها و نیز بنا بر الزامات تاکنونی Reichsbanner ها* و مقامات مارکسیست که امنیت دولت را به خطر انداخته اند، گرد آورده خواهند شد. در دراز مدت، برای این که به دولت بیش از حد فشار نیاید، نمیتوان اجازه داد کمونیست هادر بازداشتگاه های دادگستری نگاه داری شوند. از سوی دیگر آن ها را آزاد هم نمی توان نمود. هربار که به این کار اقدام کردیم ، نتیجه این بود که آن ها دو باره تبلیغات و سازماندهی خود را آغاز کردند. ما این اقدام را بدون توجه به اعتراضات ملالغتی انجام میدهیم زیرا ایمان داریم که برای رفع نگرانی های مردم کشور و بر اساس اهداف ملت عمل می کنیم.

هیملر اطمینان داد که در هر مورد منفرد، مدت بازداشت پیشگیرانه بیش از زمان مورد نیاز به طول نخواهد انجامید. اما روشن است انبوه باورنکردنی شواهد عینی که جمع آوری شده است، به زمان طولانی برای بررسی نیاز دارد. این که دایما سوال شود این یا آن فرد چقدر در بازداشتگاه خواهد ماند، فقط کار پلیس را به تعویق می افکند. نادرستی شایعات مربوط چگونگی رفتار با زندانیان بر اساس این واقعیت اثبات می شود که زندانی هایی که خودشان درخواست مشاوره با کشیش را نمودند، برای مثال دکتر گرلیچ و فوهر، اف. آرتین، در خواست آن ها بلافاصله و بدون تاخیر پذیرفته شد.

زهره سحر خیز

--------------------------------------------------------------------------------

توضیح کلنسی سایگل: "Reichsbanner" که هیملر به آن اشاره می کند، یک گروه سوسیال دمکرات بود که برای مقابله با کودتای 1923 تشکیل شده بود، و کار آن گردآوردن انسان ها به شیوه ی معمولی و سالم اجتماعی بود. دکتر گرلیش که درخواست او برای ملاقات با کشیش پذیرفته شد یک مسیحی معتقد ضد نازی بود که گشتاپو در سال 1934 با شلیک گلوله در داخائو او را از پای در آورد و جسدش را سوزاند. همسر او حاضر به پذیرش خاکستر جسد او نشد.

منابع: اصل مقاله را در منبع زیر بخوانید:
برای" target=_blankhttp://www.counterpunch.org/sigal03162006.html
برای
اطلاع بیشتر در مورد بازداشتگاه داخائو و مشاهده تصاویر کوره های آدم سوزی به منبع زیر مراجعه کنید




ساقی ساغری ::: جمعه 86/3/18::: ساعت 12:57 عصر

 آرماگدون هسته ای ایران و غرب

 مرجع : Newsweek & Hamshahri

 

در حال حاضر گروههای افراطی در غرب که خود را مبلغان انجیل معرفی می کنند قصد دارند آمادگی روحی یک نبرد هسته ای را در بین پیروان خود بوجود بیاورند.

 اصول و مبانی جریان مبلغان انجیل در آمریکا و انگلیس حمایت همه جانبه عقیدتی و سیاسی از صهیونیسم می باشد و آنها اعتقاد دارند که پیروان کلیسای پروتستان برای ظهور دوباره مسیح باید چند خواسته مسیح را که در تفاسیر انجیل در قرن بیستم به عنوان پیشگویی های انجیل بیان شده، عملی نمایند. حوادثی که توسط آنها باید عملی شوند، عبارتنداز: 

۱- یهودیان از سراسر جهان باید به فلسطین آورده شوند و کشور

به لطف حمایت همه جانبه جهان مسیحی غرب از دولت تل آویو اکنون ذخایر عظیم موشک های هسته ای و انواع و اقسام تسلیحات شیمیایی و میکروبی در اسرائیل وجود دارد و در واقع، رژیم صهیونیستی را به یک «انبار مهمات و پادگان نظامی جهان مسیحی شامل ایالات متحده آمریکا و غرب» تبدیل کرده اند. ...

 
اسرائیل در گستره ای از رودخانه نیل تا رودخانه فرات به وجود آید و یهودیانی که به اسرائیل مهاجرت کنند اهل نجات خواهند بود. 

۲- یهودیان باید مسجد الاقصی و قبه الصخره در بیت المقدس را منهدم کنند و به جای این مسجد مقدس مسلمانان، معبد بزرگ را بنا نمایند (از سال ۱۹۶۷تا به حال این مسجد در بیت المقدس بیش از صدبار مورد حمله یهودیان و مسیحیان صهیونیست قرار گرفته است) 

۳- روزی که یهودیان مسجد الاقصی در بیت المقدس را منهدم کنند، جنگ نهایی مقدس (آرماگدون) به رهبری آمریکا و انگلیس آغاز می شود در این جنگ جهانی تمام جهان نابود خواهد شد. 

۴- روزی که جنگ آرماگدون آغاز شود، تمامی مسیحیان پیرو اعتقادات «عملی نمودن خواسته های مسیح» که مسیحیان دوباره تولد یافته هستند، مسیح را خواهند دید و توسط یک سفینه عظیم از دنیا به بهشت منتقل می شوند و آنها از آنجا همراه با مسیح نظاره گر نابودی جهان و عذاب سخت در این جنگ مقدس خواهند بود. 

۵- درجنگ آرماگدون زمانی که ضد مسیح (دجال) در حال دستیابی به پیروزی است، مسیح همراه مسیحیان دوباره تولد یافته در جهان ظهور کرده و ضد مسیح را در پایان این جنگ مقدس شکست داده و حکومت جهانی خود را به مرکزیت بیت المقدس برپا خواهد ساخت و معبدی به جای مسجد الاقصی در بیت المقدس- که توسط مسیحیان و یهودیان قبل از آغاز جنگ آرماگدون ساخته شده- محل حکومت جهانی مسیح خواهد بود . 

۶- دولت صهیونیستی اسرائیل با کمک آمریکا و انگلیس مسجد اقصی و مسجد صخره در بیت المقدس را نابود خواهد کرد و معبد بزرگ به دست آنان در این مکان ساخته خواهد شد و این رسالت مقدس به عهده آنهاست. 

7- قبل از آغاز جنگ آرماگدون، رعب و وحشت جامعه آمریکا و اروپا را فرا خواهد گرفت. 

8- قبل از ظهور دوباره مسیح، صلح در جهان هیچ معنی ندارد و مسیحیان برای تسریع در ظهور مسیح باید مقدمات جنگ آرماگدون ونابودی جهان را فراهم نمایند. 

مسیحیان صهیونیست هم چون فرقه پروتستان ها در آمریکا و انگلیس اعتقاد دارند که مسیح همیشه در امور خاورمیانه به سود دولت اسرائیل مداخله کرده و اعلام می دارند که خواست دولت اسرائیل در حقیقت خواست مسیح است لذا و مذاکرات صلح در خاورمیانه

اوضاع سیاسی جهان و اظهارات برخی از سیاستمداران غربی در هفته های اخیر می تواند نوعی زنگ خطر تلقی گردیده که شرایط آینده اصلا قابل پیش بینی نیست. برای مثال چه کسی فکر می کرد فرانسه اولین کشوری خواهد بود که مستقیما تهدید به استفاده از سلاح اتمی می کند. ...

 
بیهوده است و تأسیس کشور اسرائیل بزرگ از رودخانه نیل تا رودخانه فرات، خواست مسیح می باشد که به زودی عملی خواهد شد.

 صهیونیست های یهودی هم طبق اعتقاد به مجموعه قوانین دینی خود «تلمود» به مکتب «خواسته های خدا» اعتقاد دارند و مطابق این اعتقاد آنها برنامه ای را اجرا می نمایند که با کمک دولت های آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای غربی بتوانند مسجد مقدس الاقصی در بیت المقدس را تخریب کرده، کشور اسرائیل بزرگ را با نابودی کامل کشورهای اسلامی به وجود آورند. 

به همین منظور میان صهیونیست های یهودی و صهیونیستهای مسیحی از فرقه پروتستان اتحاد و هماهنگی کامل وجود دارد و مسیحیان پیرو اعتقاد «خواسته های خدا» همواره اظهار می دارند هر عملی که از سوی دولت اسرائیل انجام می شود، در حقیقت از سوی مسیح طراحی شده و باید توسط مسیحیان سراسر جهان مورد حمایت قرار گیرد. 

به لطف حمایت همه جانبه جهان مسیحی غرب از دولت تل آویو اکنون ذخایر عظیم موشک های هسته ای و انواع و اقسام تسلیحات شیمیایی و میکروبی در اسرائیل وجود دارد و در واقع، رژیم صهیونیستی را به یک «انبار مهمات و پادگان نظامی جهان مسیحی شامل ایالات متحده آمریکا و غرب» تبدیل کرده اند.

 البته هدف استراتژیک جهان مسیحی غرب این است که کشورهای اسلامی را در زمینه های اقتصادی و نظامی برای همیشه ضعیف نگاه دارند. 

اما جدا از تمامی حمایت های مادی و نظامی غرب از اسرائیل جهان در هفته های گذشته شاهد اظهارات ژاک شیراک بود که صحبت از حمله هسته ای به کشورهای تروریست یا حامی تروریست کرده بود.

 اوضاع سیاسی جهان و اظهارات برخی از سیاستمداران غربی در هفته های اخیر می تواند نوعی زنگ خطر تلقی گردیده که شرایط آینده اصلا قابل پیش بینی نیست. برای مثال چه کسی فکر می کرد فرانسه اولین کشوری خواهد بود که مستقیما تهدید به استفاده از سلاح اتمی می کند. 

چه کسی می تواند در جدیت سخنان موفاز, وزیر دفاع اسرائیل در اینکه گفت ما باید قابلیت دفاع از خودمان را با

انسانها طوری به سمت جنگ رژه می روند که گویی جنگ ها از پیش برای بشریت مقرر شده اند, در حالیکه آنها دچار سوءتفاهم شده اند, آنها بدون توجه به غفلت و خودخواهی خود سرنوشت یا دستگاههای اطلاعاتی را مقصر معرفی می کنند...

 
تمامی امکانات ( استفاده از سلاح هسته ای) داشته باشیم و باید برای همین خودمان را آماده کنیم شک کند. 

چه کسی فکر می کرد روزی ایران تهدید به قطع یا کاهش صادرات نفت خود کند و با این تهدید ( اگر عملی شود) اقتصاد جهانی را به دوران عصر یخبندان وارد کند. احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری است که غرب را با چنین تهدید بزرگی مواجه کرده است. 

اگر تمامی تهدیداتی که هر روز از سوی هر کشوری (فرانسه, اسرئیل, آمریکا و ...) مطرح می شود زنگ خطر را به صدا در می آورند, خطر اشتباهات مرگبار هر روز پیش از پیش می گردد.

 پیدا کردن راه حلی برای حل این بحران هسته ای روز به روز پیچیده تر می شود. وقتی ژاک شیراک73 ساله در هفته های گذشته گفت راه سومی در مقابل سکون یا نابودی وجود دارد و آن استفاده از سلاح اتمی است شاید در حال بازی با رسانه های جمعی بود, بعضی های می گویند شیراک با آن اظهارت می خواسته خودی نشان بدهد.

 اما موضوع این است که شیراک کسی است که قدرت صدور فرمان استفاده از 300 کلاهک هسته ای را دارد ولی نکته در این است که هنگامی کسی چنین تهدید بزرگی می کند حتما آمادگی عملی کردن تهدیدش را دارد. 

باربارا تاچمن یک مورخ غربی 50 سال پیش به این موضوع اشاره کرده بود که " انسانها طوری به سمت جنگ رژه می روند که گویی جنگ ها از پیش برای بشریت مقرر شده اند, در حالیکه آنها دچار سوءتفاهم شده اند, آنها بدون توجه به غفلت و خودخواهی خود سرنوشت یا دستگاههای اطلاعاتی را مقصر معرفی می کنند"

 تاریخ پر از مثالهائی ازاین گونه است, تهاجم به عراق در سال 2003 یکی از مثالهای اخیر است. بعضى‏ها بر این عقیده‏اند که پیش‏بینى قابل توجهى درباره جورج دبلیو بوش وجود دارد، مردى که سخن خود را با یک خطابه مذهبى بسیار قوى و ورزیده القا مى‏کند، همچنین عقاید

البرادعی چندی پیش گفت دیپلماسی فقط گفتگو نیست, دیپلماسی باید توسط فشار و در نهایت اعمال زور پشتیبانی شود, ما قوانینی داریم و باید هر کاری انجام دهیم تا از قوانین محافظت کنیم....

 
مذهبى و باورهاى دینى را در سیاست هاى خارجى‏اش دخالت مى‏دهد، پر واضح است که بسیارى از حامیان مذهبى بوش، از حوادث عراق به عنوان تحقق یک پیشگویى تعبیر کرده‏اند. اما سوال این است که چگونه ایران را از اینکه گزینه بعدی باشد دور نگه داریم؟ 

در هفته های آینده جلسات زیادی برگزار خواهد شد تا پرونده فعالیت های هسته ای ایران را بیشتر بررسی کند, در حال حاضر پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع داده شده ولی همه چیز بستگی به گزارش نهایی البرادعی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد. او چندی پیش گفته بود که پرونده ایران پیچیده است و باید اطلاعات بیشتری برای ارائه گزارش داشته باشد.

تاریخ نشان داده که هیچوقت نگرانی های غرب واقعی نبوده است. تجربه جنگ عراق نشان داده که ادعاهای بوش و بلر در خصوص تلاش عراق برای ساخت و تولید سلاح های کشتار جمعی تنها بهانه ای برای حمله به این کشور بوده است.

 البرادعی مردی است که موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شده و جهان در انتظار گزارش البرادعی برای تصمیم گیری نهایی در خصوص فعالیت های هسته ای ایران است.

 با وجودی که چند سال از همکاری میان آژانس و ایران می گذرد البرادعی همچنان ادعا می کند که ایران اطلاعات مورد نیاز را در اختیار وی قرار نمی دهد تا او بتواند در مورد صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ایران تصمیم قطعی گرفته و نظر نهایی خود را اعلام کند.

 چندی پیش او گفت که برای تصمیم گیری نهایی نیاز به آزمایشهائی برای اندازه گیری میزان تشعشعات رادیواکتیو داریم. البرادعی چندی پیش گفت دیپلماسی فقط گفتگو نیست,

ولی نکته ای که غرب نباید آنرا فراموش کند این است که ایران عراق نیست, بنابراین بهتر است که غرب با یک دیپلماسی خشن به سوی تحقق بخشیدن به مکاشفات یوحنا نرود, چرا که جنگ با ایران سرنوشت جهان را در تاریکی فرو می برد. ...

 
دیپلماسی باید توسط فشار و در نهایت اعمال زور پشتیبانی شود, ما قوانینی داریم و باید هر کاری انجام دهیم تا از قوانین محافظت کنیم. 

در حال حاضر ابهاماتی وجود دارد که باید آنها را بررسی کنیم, ما هنوز برای ارائه گزارش نهایی آماده نیستیم و نمی خواهیم بدون رسیدن به جواب قطعی برای سوالهایمان گزارشی ارائه کنیم. 

از طرفی تهران حق دارد به راحتی پیشنهاد روسیه را برای غنی سازی در خاک این کشور قبول نکند. برای قرنها حکومت های گذشته ایران توسط روسها تهدید شده و این طبیعی است که آنها با پذیرش غنی سازی اورانیوم در روسیه که سرنوشت فعالیت های هسته ای آنان را در دست مسکو قرار دهد به راحتی موافقت نکنند, این اقدامی است که هر دولت دیگری نیز در ایران به آسانی با پذیرش آن موافقت نمی کند.

 قطع گاز روسیه به اوکراین و خرابکاری عمدی روسها در خطوط انتقال گاز به گرجستان باعث شده که تصمیم گیری برای آنها سخت تر از همیشه گردد.

تأثیر تبلیغات گسترده دستگاههای ارتباط جمعی آمریکا که کاملاً تحت کنترل صهیونیست ها ست، مردم آمریکا را به زود باورترین مردم جهان تبدیل کرده و حادثه ۱۱ سپتامبر هم کینه و نفرت مردم آمریکا و جهان غرب را به خاطر تبلیغات هدایت شده علیه اعراب و مسلمانان برانگیخته است.

 صهیونیست ها و طرفداران آنها که سال ها یک سلسله برنامه های دینی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی تبلیغ کرده اند، با حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بهترین فرصت را به دست آوردند تا برنامه هایشان را با سرعت بیشتری به مردم آمریکا و اروپا بقبولانند و در حال حاضر می کوشند برنامه های خود را عملی کنند. 

در دوران جنگ سرد، آمریکا اتحادجماهیر شوروی سابق را «امپراتوری شر» معرفی می کرد و بعد از جنگ سرد دستگاههای ارتباط جمعی آمریکا ترس از مسلمانان را تبلیغ کردند ولی بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر این تبلیغات علیه اسلام و مسلمانان جهان در دنیای غرب به اوج خود رسیده است.

 ولی نکته ای که غرب نباید آنرا فراموش کند این است که ایران عراق نیست, بنابراین بهتر است که غرب با یک دیپلماسی خشن به سوی تحقق بخشیدن به مکاشفات یوحنا نرود, چرا که جنگ با ایران سرنوشت جهان را در تاریکی فرو می برد.




ساقی ساغری ::: پنج شنبه 86/3/17::: ساعت 11:52 عصر

در سالگرد افتتاج داخائو، اولین بازداشتگاه هلو کاست

هیملر گفته بود ایمان داریم برای رفع نگرانی های مردم کشور و براساس اهداف مردم عمل می کنیم . و مدت بازداشت های پیشگیرانه بیش از زمان مورد نیاز طول نخواهد کشید.

http://www.roshangari.net/
روشنگری. داخائو شاهد گویای هلوکاست و جنایات نازی هاست.اگر روایت واقعی از هلوکاست داده شود، چهره جنایتکاران تاریخ و ظرفیت آن ها در آدم کشی به خاطر قدرت و حفظ منافع خود را می توان دید. به عنوان مثال در مورد احمدی نژاد که امروز به انکار هلوکاست برخاسته و رژیم حامی او، به نامه هیملر رئیس پلیس هیتلر در پایان مقاله توجه کنید. ودر مورد بوش، رامسفلد، شارون که امروز ماسک دفاع از میلیون ها قربانی یهودی هلوکاست را بر چهره زده اند، علاوه بر متن همین نامه به تصاویر فلوجه و ابوغریب نگاه کنید که در کنار تصاویر داخائو و آشوویتز به یادگار خواهند ماند. ضمن متن نامه هیملر نشان میدهد چرا نازی ها یک دهه تمام همراهی آشکار و پنهان دولت ها، قدرت ها، روشنفکران وابسته به آن ها، سرمایه داران بزرگ و حتی یهودیان قدرتمند و موتلف قدرت های بزرگ را با تمرکز روی ,دشمن مشترک, جلب کرده بودند. یهودیان پیشرو البته مثل امروز ,همدست, توده ی قربانی بودند.

قبل از خواندن مطلب به چند توضیح در مورد نام هایی که در مقاله آمده است، توجه کنید:
اردوگاه مرگ داخائو: نخستین اردوگاه مرگ نازی ها که در1933 در شهر داخائو در 15 کیلومتری مونیخ در ایالت بایرن برپا شد و مدلی برای ساختن سایر اردوگاه های مرگ نازی ها مثل آشویتس به شمار می آمد. تعداد قربانیان داخائو را رقمی بین 26000 تا 230000 ذکر کرده اند. علت نامعلوم بودن شمار قربانیان، سری بودن عملیات درون اردوگاه های مرگ نازی هابود. اجساد قربانیان را در کوره های این اردوگاه ها می سوزاندند. عکسی که این جا مشاهده می کنید هنگام تصرف داخائو گرفته شده است. اجساد برای انتقال به کوره ها روی زمین چیده شده اند. در تصاویر دیگر که هنگام آزادسازی داخائو گرفته شده، دیده میشود که اجساد برای انتقال به کوره ها در هم بر هم روی هم انباشته شده اند. ماه مارس 73 سالگرد افتتاح اردوگاه مرگ داخائوست.

هالیبورتون: شرکتی است که دیک چنی در هیات مدیره آن بود. نفت، چنی، هالیبورتون و عراق اسامی به هم پیوسته ای هستند که یک دیگر را تداعی می کنند. هالیبرتون یکی از شرکت های عمده ای است که قراردادهای بازسازی پس از ویران سازی در جنگ عراق و نیز دیگر قرار دادهایی که به کمک سیاست های تهاجمی محافظه کاران آمریکا در خارج و آزادسازی بازار در داخل آمریکا به دست می آید، به آن سپرده می شود. هالیبورتون در موارد زیادی از طریق شرکت های دختر متعدد خود عمل می کند. دیک چنی یکی از سه تفنگدار اصلی دولت بوش است که از محدود کردن آزادی ها در داخل کشور و بر پا کردن جنگ در خارج کشور حمایت می کنند. عکس او را در صفحه اول می بینید.

کلنسی سایگل: نویسنده و فیلم نامه نویس یهودی آمریکایی است که کتاب خاطرات او در مورد مادرش تحت عنوان: دلیری های رادیکال و شورانگیز مادرم جنی، که دوست داشت یک مادر قابل احترام یهودی باشد در روز مادر چاپ میشود.

باید یک نکته را نیز یادآوری کرد: اکنون بسیاری در آمریکا و اروپا نگرانند که اگر دولت آمریکا در ماجراجویی های خود توفیق پیدا کند، نوک حمله را جدی تر و خطرناک تر از آن که امروز می بینیم به سوی شهروندان آمریکایی و اروپایی برخواهد گردانید. به همین جهت عده ای از هم اکنون دچار ترس های افراطی شده اند. کلنسی سایگل در آغاز مقاله خود تاکید کرده از جمله کسانی نیست که دچار ترس بیمارگونه اند و تصور می کنند ماموران امنیتی آمریکا و اینتلجنت سرویس و بقیه در پی آن ها هستند. " من از آن ها نیستم که فکر می کنند: هیتلر آمده است". سایگل حتی این ترس بیمارگونه را اندکی به مزاح می کشد. اما چشمش به یک خبر در روزنامه ای در کالیفرنیا می افتد و بی اختیار به یاد خبری که 21 مارس 1933 در یک روزنامه آلمانی به چاپ رسید می افتد و به فکر فرو می رود. خلاصه ای از دو خبر را به نقل از مقاله او می خوانید.

خبر اول از آمریکا مارس 2006
دولت فدرال قرار دادی به ارزش 385 میلیون دلار برای ایجاد یک بازداشتگاه موقت در داخل ایالات متحده بست. این بازداشتگاه، بخشی از برنامه Immigration Service"s Detention and Removal Program [برنامه بازداشت و انتقال اداره مهاجرت] است. قرارداد به شرکت کلاگ، روت اند براون Kellogg, Root & Brown داده شده که یک شرکت دختر هالیبورتون است. جیمی زویبک از مقامات اداره مهاجرت گفت اردوگاه های این بازداشتگاه در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار خواهند.


خبر دوم. مونیخ، سه شنبه 21 مارس 1933
اردوگاه زندانیان سیاسی در ناحیه داخائو
هیملر رئیس پلیس در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:

روز چهارشنبه نخستین اردوگاه برای گردآوری بازداشت شدگان در نزدیکی داخائو گشایش خواهد یافت.ظرفیت آن برای 5000 نفر است. در این جا همه کمونیست ها و نیز بنا بر الزامات تاکنونی Reichsbanner ها* و مقامات مارکسیست که امنیت دولت را به خطر انداخته اند، گرد آورده خواهند شد. در دراز مدت، برای این که به دولت بیش از حد فشار نیاید، نمیتوان اجازه داد کمونیست هادر بازداشتگاه های دادگستری نگاه داری شوند. از سوی دیگر آن ها را آزاد هم نمی توان نمود. هربار که به این کار اقدام کردیم ، نتیجه این بود که آن ها دو باره تبلیغات و سازماندهی خود را آغاز کردند. ما این اقدام را بدون توجه به اعتراضات ملالغتی انجام میدهیم زیرا ایمان داریم که برای رفع نگرانی های مردم کشور و بر اساس اهداف ملت عمل می کنیم.

هیملر اطمینان داد که در هر مورد منفرد، مدت بازداشت پیشگیرانه بیش از زمان مورد نیاز به طول نخواهد انجامید. اما روشن است انبوه باورنکردنی شواهد عینی که جمع آوری شده است، به زمان طولانی برای بررسی نیاز دارد. این که دایما سوال شود این یا آن فرد چقدر در بازداشتگاه خواهد ماند، فقط کار پلیس را به تعویق می افکند. نادرستی شایعات مربوط چگونگی رفتار با زندانیان بر اساس این واقعیت اثبات می شود که زندانی هایی که خودشان درخواست مشاوره با کشیش را نمودند، برای مثال دکتر گرلیچ و فوهر، اف. آرتین، در خواست آن ها بلافاصله و بدون تاخیر پذیرفته شد.

زهره سحر خیز

--------------------------------------------------------------------------------

توضیح کلنسی سایگل: "Reichsbanner" که هیملر به آن اشاره می کند، یک گروه سوسیال دمکرات بود که برای مقابله با کودتای 1923 تشکیل شده بود، و کار آن گردآوردن انسان ها به شیوه ی معمولی و سالم اجتماعی بود. دکتر گرلیش که درخواست او برای ملاقات با کشیش پذیرفته شد یک مسیحی معتقد ضد نازی بود که گشتاپو در سال 1934 با شلیک گلوله در داخائو او را از پای در آورد و جسدش را سوزاند. همسر او حاضر به پذیرش خاکستر جسد او نشد.

منابع: اصل مقاله را در منبع زیر بخوانید:
http://www.counterpunch.org/sigal03162006.html
برای
اطلاع بیشتر در مورد بازداشتگاه داخائو و مشاهده تصاویر کوره های آدم سوزی به منبع زیر مراجعه کنید




ساقی ساغری ::: پنج شنبه 86/3/17::: ساعت 11:47 عصر

   1   2      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :9035
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<