سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، دوست دارد که بنده اش را درجستجوی مال حلال، خسته ببیند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

مبارزه با صهیونیسم

زندانی بیگناه همچنان در گوانتانامو اسیر هستند

مقامهای دولت بوش و حقوقدانان دفاعی آمریکا اعلام کردند که بیش از یک پنجم از تقریبا 385 بازداشت شده در زندان گوانتانامو تبرئه شده اند،اما ممکن است همچنان ماهها و یا سالها منتظر آزادی خود بمانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، این منابع علت این امر را به زعم خود دشواری برای مشخص کردن مکانها در جهت فرستادن آنها اعلام کرده اند.

بر پایه این گزارش، از ماه فوریه، پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا) به حدود 85 نفر از بازداشت شدگان و یا وکلای آنها اطلاع داد که این افراد پس از بازنگری تیم های نظامی واجد شرایط آزادی هستند، اما تنها چند نفری از آنها به کشورهای خود بازگشته اند که شامل یک مغربی و یک افغانی هستند که اخیرا آزاد شدند.

بر پایه این گزارش ، 82 نفر در گوانتانامو بازداشت و منتظر زمان نامشخصی برای آزادی خود هستند.

به نوشته این روزنامه، این تاخیر در آزادی ها نشان دهنده آن است که چقدر خالی کردن این زندان از پر کردن آن که در ژانویه سال 2002 افتتاح شد، سخت تر است.

به ادعای واشتگتن پست ، در بسیاری موارد کشورهای ذیربط از پذیرش این افراد خودداری می کنند. به طور مثال یمن از پذیرش برخی از 106 زندانی خود در گوانتانامو خودداری می کند.

در حالی که اعترافهای این زندانیان از تحمل انواع شکنجه در این زندان مخوف خبر می دهد، اما دولت آمریکا به زعم خود مدعی است که ممکن است این افراد در بازگشت به وطن خود با شکنجه و یا دیگر بدرفتاری ها روبرو شوند.

درخواست های زیادی برای بسته شدن زندان گوانتانامو از سوی محافل بین المللی صورت گرفته، اما آمریکا با شعاری موسوم به "مبارزه با تروریسم" بدون توجه به این درخواست ها، به اقدامات مغایر با حقوق بشرخود ادامه می دهد و بازداشت شدگان را به شدت شکنجه می کند.




ساقی ساغری ::: چهارشنبه 86/3/23::: ساعت 4:3 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :9049
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<