سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از سخن زشت و ناسزا بپرهیز که خداوندـ عزّوجلّ ـ، بد زبانِ ناسزاگوی را دشمن می دارد . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

مبارزه با صهیونیسم

 

 لبنان و مقاومت

دکتر منوچهر محمدی دبیر همایش هلوکاست ؛ چشم انداز جهانی در جمع خبرنگاران گفت که 30 کشورجهان از جمله آمریکا، فرانسه، دانمارک، استرالیاو سوییس در این همایش در تهران شرکت کرده اند.
وی در نشست خبری همایش هلوکاست ؛ چشم انداز جهانی که صبح امروز (سه شنبه)در معاونت آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه برگزارشد با اعلام مطلب بالا افزود : آنچه که ما اقدام به بر پایی آن کردیم کاری است که 50 سال، جلوی آن را گرفته اند و این کار را همان غربی کرده است که مدعی آزادی هستند.
محمدی ،همچنین ، هدف از برگزاری این همایش را بررسی صحت ویا کذب بودن قضیه هلوکاست دانست و افزود: ازیک سال قبل که دکتراحمدی نژاد بحث هولوکاست را مطرح کرد ، جنجالهای عجیب و غریبی به پا شد و به جای آنکه به این سوال پاسخ دهند ، با سوالات دیگر موضوع را منحرف می کنند.
وی ادامه داد :‌ از اینرو، دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه برای روشن کردن این قضیه در فضایی کاملا بی طرف و با دعوت از اندشمندان و صاحبنظران مخالف و موافق جهان قصد دارد صحت و یا سقم این قضیه را بررسی کند..
وی در خصوص واکنش غربی ها در بر پایی این همایش گفت: البته غربی ها با توقیف کردن پاسپورت بعضی از شرکت کنندگان سعی کردند از شرکت آنها در این همایش جلوگیری نمایند .
معاون آموزش و پژوهش وزیر امور خارجه با بیان این سوال که اگر هلوکاست یک حادثه تاریخی است آیای جای تحقیق و بررسی دارد یا خیر؟ افزود، ‌ آنچه که ما اقدام به بر پایی آن کردیم کاری است که 50 سال توسط غربیها هایی که مدعی آزادی هستند از آن جلوگیری می کنند .
وی همچنین در خصوص اقبال عمومی از این همایش توضیح داد: از زمان فرخوان همایش استقبال زیادی برای شرکت در این همایش شده است و تا کنون 3 تا 4 هزار ایمیل و نامه برای ما ارسال شده و تعداد زیادی از اندیشمندان مخالف و موافق هم برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند .
وی در خصوص شرکت کنندگان در این همایش افزود : کشورهای شرکت کننده این همایش 30 کشور هستند، مانند فرانسه ، استرالیا ، امریکا ، دانمارک ، سوسیس و... و در میان دعوت شدگان عده ای از حاخام های یهودی هم حضور دارند ، از 90 مقاله واصله ازکشورها 67 تا آن مورد قبول واقع شده ، حدودا 34 مقاله ایرانی دریافت شده که تعداد از آنها در این همایش شرکت داده می شوند ، ولی نام نویسندها فاش نخواهد شد .
محمدی در خصوص چگونگی برگزاری این همایش اعلام کرد :‌ جلسه عمومی در کنار شش پانل مختلف از بعد تاریخی و فیزیکی قضیه را بررسی می کنند و نمایشگاهی هم برای آن در نظر گرفته شده است .
وی برگزاری این همایش را مقدمه ای برای تحقیق در مورد سایر اتفاقات تارریخی دانست و افزود : در حقیقت این اقدام مقدمه ای است برای بررسی سایر نسل کشی هایی که در گذشته صورت گرفته مانند سرخپوستان و افریقا یی ها و فلسطین .
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا جمهوری اسلامی اقدام به برپایی این همایش کرده است ؟ گفت: زیرا ما نه در اتفاق افتادن آن مقصر بوده ایم و نه در محکوم یا تکذیب کردن آن پس ما قاضی بی طرف برای قضاوت در این مسئله هستیم که اگر در این همایش به اجماع برسیم که این قضیه اتفاق افتاده آنوقت ما سوال دیگری داریم که چرا فلسطین و مردم منطقه باید تاوان آن را بدهند .
وی افزود: این قضیه نقش بسیار مهمی در تعیین سیاستهای غرب در مورد رژیم اشغالگر قدس ایفا نموده و هر وقت که این بحث مطرح می شود صهیونیستها می گویند که شما می خواهید یک اتفاق تاریخی را انکار کنید ، و ما هم می خواهیم بدانیم که اصلا این مسئله اتفاق افتاده یاخیر که اگر افتاده یک سوال داریم و اگر نیافتاده باز سوال دیگری داریم .
وی با متمایز کردن صهیونیسم و یهودیت تصریح کرد: ایرانیان از زمانهای دورهمواره یهودیان را مورد لطف خود قرار داده اند ، چه در زمان کورش که یهودیان را از قلعه بابل نجات داد و چه حال که آنها به راحتی در این کشور زندگی می کنند ، پس ما در این امرکاملا بیطرف هستیم و می توانیم قضاوت خوب داشته با شیم.
محمدی ادامه داد: ما با هر نوع بی احترامی نسبت به مقدسات جوامع مخالفیم چه اسلامی ، چه مسیحی یا حتی یهودی و سایر ادیان ولی در زمینه بررسی تاریخ معتقدیم که یک موضوع تاریخی برای تشخیص صحت یا غیر از آن باید بررسی شود ، شما در ایران می توانید در همه مسائل اسلامی تحقیق و بررسی کنید و حتی آن را انکار کنید ولی اگر مورد تمسخر واقع شود از طرف ما محکوم است ولی قابل تحقیق و بررسی است.





ساقی ساغری ::: جمعه 86/3/18::: ساعت 1:0 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :9046
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<